Gratulálok, hogy sikerült létrehoznod a saját webáruházad! Tudom, hogy hónapokig keményen dolgoztál és sokat fáradoztál azért, hogy megvalósítsd.
Digitális marketing ügynökségként már rengeteg ügyféllel dolgoztunk együtt, akik hasonló helyzetben voltak, mint Te most. Mindannyiuk kemény munkájának eredményeként sikeresek lettek, és biztosak vagyunk abban, hogy követni fogod a példájukat.
Most, hogy a webáruházad már működik, itt az ideje, hogy az érdeklődőket generálj a weboldaladra, és alakítsd át az érdeklődőket fizető vásárlókká. Ahhoz, hogy vonzd az ügyfeleket, fontos, hogy népszerűsítsd az e-kereskedelmi vállalkozásodat. Ez az első lépés a potenciális vásárlók megszerzése felé.
Mivel jelenleg a digitális korszakot fénykorát éljük, rengeteg lehetőség áll rendelkezésedre az online értékesítésre. A hagyományos hirdetési formák, mint például brosúrák, helyi újsághirdetések vagy szórólapok, már nem jelentenek hatékony megoldást
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk Neked a leginkább hatékony módszereket, amelyekkel elérheted a vállalkozásod céljait. Azonban azelőtt, hogy a marketingre fókuszálnánk, megvizsgáljuk a vásárlói életutat azaz a fogyasztók által végzett lépéseket vásárlás előtt. Ez az egyik legfontosabb tényező,hogy felkelted a potenciális vásárlók érdeklődését.
A vásárlói életút
A rendelkezésére álló információk bősége miatt a mai fogyasztók tájékozottabbak mint valaha. A rámenős értékesítési taktika már nem olyan erős, mint korábban.
Ezért nagyon fontos megérteni a vevő útját, beleértve az út során tapasztalt problémákat, valamint a döntéseiket befolyásoló tényezőket. Ezeknek az információknak a tisztább megértése lehetővé teszi, hogy világos képet kapjunk arról, min mennek keresztül ügyfeleid, így azonosíthatóak azok a területek, amelyeken fejlesztésre van szükség.
A vásárló életút három szakaszra bontható:
A tudatosság szakasza
A vásárló észreveszi, hogy problémája van, de még nem tudja, milyen kérdéseket tegyen fel ezzel kapcsolatban. A megoldások helyett általános információkat keresnek a problémáról.
Például egy húszas évei végén járó srác észreveszi, hogy kezd ritkulni a haja. Szokatlannak találja, és a Google-on rákeres: „Mi okoz hajritkulást 30 év alatti férfiaknál?”
A mérlegelési szakasz
Ezután a vevő elkezdi kutatni a lehetőségeket és mérlegelni a problémájára ajánlott megoldásokat. Bár kíváncsi a vállalatok által kínált termékekre és szolgáltatásokra, még nem döntött a vásárlásról. Először meg kell ismernie az előnyöket és hátrányokat.
Visszatérve az előző példához, a srác most a Google-on keresi a „legjobb hajhullás elleni szerek férfiaknak”, adva neki egy listát a ritkuló hajra szánt hajtermékekről.
A döntés szakasza
Amikor a vevő eléri az utolsó szakaszt, már egy adott termék irányába tereli a figyelmét. További kutatásokat végez, például elolvassa az értékeléseket és megnézi a videós beszámolókat, valamint meglátogatja a vállalkozás weboldalát.
Egy (két) napos alapos mérlegelés után készen áll a termék megvásárlására.
Ha tudod, hogy mire van szüksége a leendő ügyfeleidnek a vásárlói életút minden szakaszában, akkor olyan tartalmat hozhatsz létre, amely az igényeire szabott. Nem kell az információk után kutatnia– egyszerűen megtalál minden választ a kérdésére a Te oldaladon.
Ezekkel a jól működő taktikákkal piacvezető lehet az online áruházadat.
Most pedig beszéljünk a marketingstratégiáiról. Hogyan tudsz forgalmat irányítani az webáruházadba, és értékesítéseket generálni? Olvasd el az alábbiakat!
Használd ki a közösségi média lehetőségeit
Az online elköteleződés fokozásának egyik legegyszerűbb módja az, ha aktívak vagyunk a közösségi média csatornáin.
Fontos azonban megjegyezni, hogy minden közösségi platformnak meghatározott célközönséggel kell rendelkeznie.
Ha egy online ruhaboltot működtetsz, akkor ne számíts arra, hogy a LinkedI-nen keresztül tudsz eladásokat generálni., mivel ez a platform inkább a B2B vásárlóknak szól. Ehelyett érdemes inkább olyan platformokra koncentrálni, mint a Facebook (hirdetésekhez), Instagram (elköteleződéshez) és Pinterest (forgalomhoz), amelyek nagyobb mértékben szolgálják a Te üzleted érdekeit.
Miután kiválasztottad a megfelelő platformokat, fontos, hogy átgondold a stratégiáidat. Milyen típusú tartalomra kell koncentrálnod? Milyen gyakran kell posztolnod? Milyen taktikát kell alkalmaznod a lehetséges ügyfelek meggyőzésére?
Íme néhány közösségimédia-tipp, amelyek segítséget nyújtanak az online áruház népszerűsítéséhez:
- Oszd meg a felhasználók által generált tartalmat (UGC), hogy növeld az ügyfelek lojalitását és csökkentsd a munkaterhelését. Az ilyen tartalmak segítenek népszerűsíteni a márka üzenetét, bővíteni a követői bázist, növelni a célközönség bizalmát, valamint mélyebb kapcsolatokat kialakítani az ügyfelekkel és növelni az eladásokat.
- Szervezz nyereményjátékokat, hogy aktivizáld követőidet, és új követőket szerezz. Mindenki szereti az ingyenes dolgokat és ez ösztönzően hat.
- Használd a közösségi média elemzési eszközöket. Nagyon fontos, hogy alaposan tanulmányozd a közönségedet, hogy teljes képet kapj az ügyfeleidről és potenciális vásárlóidról. Így jobban megértheted, hogy milyen termékeket érdemes értékesíteni.
- Készítsen közösségi naptárat. Ha szeretnéd, hogy a közösségi média marketinged hatékony legyen, rendszeresen posztolj, és tartsd meg a megjelenésed ritmusát. Ha például észrevetted, hogy az Instagram videóid péntekenként kiemelkedő figyelmet kapnak, jegyezd fel a naptáradban! Ha tudod, hogy a követőid milyen tartalmakra reagálnak, és melyik napon vagy időpontban, akkor jobban optimalizálhatod a posztjaidat, és elérheted a maximális hatást.
Optimalizáld weboldaladat SEO szempontjából
Semmi sem hatékonyabb az online áruház forgalmának növelésében és népszerűségének növelésében, mint a SEO vagy a keresőoptimalizálás megvalósítása.
Ha valóban növekedést szeretnél elérni vállalkozásoddal, akkor a SEO nagyon fontos. Az egyetlen hátránya azonban az, hogy legalább hat hónapot kell várnod, hogy munkád meghozza az eredményt.
A SEO a jövő tervezéséről szól, és türelmesnek kell lenned ahhoz, hogy sikeres legyél. A siker nem jön azonnal, de érdemes a Google előkelő helyeit megszerezni a SEO segítségével. Facebook-hirdetésekkel rövid távon sikereket érhetsz el, de hosszú távon a SEO nyújtja a legjobb eredményeket.
Erősítsd webáruházad az alábbi SEO tippekkel:
- Friss és relevánsan tartalmak. Ha szeretnéd, hogy látogatóid visszatérjenek webáruházadba és rendszeresen vásároljanak, fontos, hogy friss és releváns tartalmakat biztosíts számukra. Senki nem szereti, ha egy éves vagy régebbi tartalmakkal találkozik, ezért érdemes rendszeresen frissítened a webáruházad tartalmát. Az elavult szakaszokat célszerű kicserélni a legfrissebb trendeket tükröző tartalomra. Ha ezt sikerül elérned, akkor hamarosan észre fogod venni, hogy a Google rangsorában is feljebb lépsz, és növekszik a forgalmad is.
- Hozzon létre több aloldalt, hogy növeld az online jelenlétedet. Adj hozzá új termékeket webáruházadhoz, írj blogbejegyzéseket, vagy hozz létre céloldalakat, hogy növeld az esélyt a nagyobb forgalomra.
- Az oldalbetöltési sebesség nagyon fontos a webáruház sikeréhez. A lassú oldalbetöltési idő csökkentheti a felhasználók elkötelezettségét, csökkentheti a forgalmat és magasabb visszatérési arányokhoz vezethet, ami negatív hatással lehet az értékesítésre. Ezért fontos, hogy biztosítsd, hogy weboldalad gyorsan töltődjön be, és a felhasználók ne tapasztalják az oldalak hosszú várakozási idejét.
- SEO eszközök használata. Ha szeretnéd biztosítani, hogy webáruházad a lehető legjobb SEO-teljesítményt nyújtsa, érdemes SEO eszközöket használni a minőségi ellenőrzésekhez. A SEO Manager vagy a Plug In SEO használata nem csak arra figyelmeztet, ha hibát követtél el a keresőoptimalizálásban, de javaslatokat is ad arra vonatkozóan, hogyan javíthatod az oldalad. Ha nem figyelsz oda a hibákra, akkor a Google büntetést oszthat ki, ami csökkentheti az oldalad láthatóságát a keresőmotorokban, és csökkenti a forgalmat.
Hirdess, hirdess, hirdess
Ha hatékony és gyors marketingstratégiára van szükséged az online áruházad bővítéséhez, akkor javasoljuk, hogy indíts Google- vagy Facebook-hirdetéseket. Ezek a hirdetések hatékonyan célozzák meg az érdeklődőket, és gyors eredményeket hozhatnak az értékesítés növelése terén.
Bár kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálással az eredményoldalak élére kerülhetsz, ez inkább egy hosszú távú stratégia. A hirdetésekkel teljesen más a történet.
Ha az online áruházadat vezető pozícióba akarod juttatni, akkor a Google Ads lehet a megoldás. Ez a keresőmotor nem csak a legnépszerűbb, de fantasztikus hirdetési lehetőségekkel, teljesítménymutatókkal és nagy rugalmassággal rendelkezik. Az online keresések konkrét szándékkal történő célzása szempontjából ez az egyik legjobb megoldás.
A Facebook-hirdetésekkel sem szabad lebecsülni. Ez a közösségi média platform jelenleg az online kiskereskedők legnagyobb bevételi forrása. A fogyasztók jelentős része a Facebook-hirdetésekben talál rá a termékekre, így ez is egy hatékony marketingstratégia lehet. Azonban a Facebook csökkentette a célzási lehetőségeket, így kreatívabbnak kell lenni a hirdetések tervezésében. A hirdetések újracélzása szintén nagyon fontos, hogy eladásokat generáljon a potenciális ügyfelektől a második látogatásuk során.
Ha profi segítségre van szükséged a sikeres Google és Facebook hirdetések kidolgozásához, szívesen segítünk, City Marketing szakemberei a rendelkezésedre állnak.
Használj e-mail marketinget
Ha a webes forgalomról és értékesítésről van szó, az e-mail marketing a leggyorsabb forgalom- és értékesítésgenerátor az online kiskereskedők számára.
Az e-mail marketing egy hatékony eszköz lehet a cégek számára, hogy közvetlenül és személyre szabottan kommunikáljanak az ügyfeleikkel. Azonban fontos, hogy átgondolt módon használjuk ezt a lehetőséget.
Lehetőséged van a feliratkozási listáidat személyre szabott e-mailekhez szegmentálni. Azzal, hogy személyre szabod az e-maileket különböző csoportokhoz, célzottan ajánlhatod azokat a termékeket, amelyek érdekesek lehetnek számukra korábbi böngészési előzményeik alapján. Mivel az általad reklámozott termékek kifejezetten nekik szólnak, nagy az esélye annak, hogy vásárolnak..
Ezenkívül minden alkalommal, amikor akciót, kedvezmény van biztosítsd, hogy e-mailben tájékoztatod az érdeklődőket, így ügyfeleid azonnal kihasználhatják az exkluzív árakat. Minél többször teszed ezt, annál elkötelezettebbé válnak az ügyfeleid.
Együttműködés kiegészítő márkákkal
Azokkal az online vállalkozásokkal való partnerség, akik hasonló ügyfélkört szolgálnak ki és nem versenytársaid, nagyszerű módja lehet annak, hogy növeld üzleted ismertségét. Csak győződj meg róla, hogy olyan termékeket értékesítenek, amelyek kapcsolódnak a Te termékeidhez.
Tegyük fel, hogy edzőterem-felszereléseket árulsz. Érdemes olyan márkákkal együttműködni, amelyek a táplálékkiegészítőkre specializálódtak, hiszen ezek kiegészítik a te termékeidet. Együtt pedig teljesen új, de releváns közönséget tudtok megszólítani.
A keresztpromócióra számos lehetőség van, amelyeket alkalmazhatsz minden szinten. Az alacsonyabb szintű tölcsér-promóció jó példája, amikor egy másik termék vásárlása esetén kedvezményt kínálsz. A tölcsér tetejére pedig például fitneszblog vagy podcast társszponzorálása is lehet hatékony megoldás.
Segítsünk Neked az online áruházad marketingjében
Ha egy sikeres online áruház elindításáról van szó, mi lehetne jobb módja annak, mint egy vezető digitális marketingügynökség segítségét kérni?
A CityMarketing hirdetési szakértői segítenek megkönnyíteni az életedet az online áruházad marketingjével kapcsolatban. Személyre szabott stratégiával segítünk elérni az igényeidet és az üzleti céljaidat.